Plan Sverige

Äntligen helg! Sov ut, åt en fantastiskt god frukost med älskling, städade lite snabbt här hemma och nu sätter jag mig äntligen ner och bloggar. I torsdags var jag och Linnéa till fryshuset i Stockholm och föreläste om Life as eco för Plan Sverige under en mingelkväll för klimat och barns rättigeheter. Det var verkligen ispirerande, deras arbete är helt fantastiskt! Jag blev själv väldigt motiverad att angegera mig i det som det arbetar med.
Det har nu startat en kampanj som heter Stöd barnarbete, inte den typ av barnarbete som du kanske tänker på utan barns engagemang och de arbete de lägger ner för att rädda vår planet. Klimatsmarta barn räddar världen! Såhär beskriver de sig själva:
"Plan arbetar tillsammans med engagerade barn och unga världen över för att minska riskerna för katastrofer och effekterna av klimatförändring. Vi vet att det går. Här berättar vi hur och varför. Och vill gärna veta vad du tycker om klimatförändringen. En hållbar värld där barn och unga i fattiga länder lever i säkra samhällen där de har möjlighet att påverka beslut, både i stort och smått. 
Och där vi i rika länder lever i klimatsmarta samhällen och kan vara med och skapa en bättre värld, både för oss själva och för barn och unga som lever med klimatförändringens och katastrofernas effekter."

Klicka in på deras facebook sida för Gilla deras fantastiska arbete och läs mer! Klicka in här eller läs mer på deras egna hemsida. Det var som sagt väldigt kul och hedrande att vi fick komma dit och prata. Jag får verkligen en boost av att vara ute och föreläsa, träffa andra människor som är engagerade och bryr sig om vår moder jord, som vill hjälpa till och rätta till det som blivit så fel. Nu peppar vi inför miljötinget som är nästa helg! Såg häromdagen att vår workshop är fullbokad nu, kul! Men såklart lite pirrigt också!

Snart kommer mina kära föräldrar samt min syster hit för lite fika. Senare ikväll kommer Sara och Bella för lite myskväll och kanske ett glas vin? Hoppas ni får en trevlig helg alla läsare!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0