Ännu en vecka

Äntligen så krånglar inte internet, i alla fall inte just nu. Något irriterande att vara med och driva en blogg och sedan inte kunnat blogga! Utöver det vanliga pendlandet och pluggandet så har min vecka sett ut ungefär såhär:


Hela förra helgen spenderades som sagt på Vadtorp, SSU Gävleborgs kursgård då jag var med och höll kurs. Bild 1: Julia och Angelica från SSU Gävle som fick sitta inträngda mellan hela Gävlegängets väskor på tåget. Bild 2: Nog är jag stolt över att vårt Vadtorp har sin egen busshållplats.. dessutom så åker alla ungdomar under 20 år gratis buss, jätte bra Söderhamns kommunpolitiker! Bild 3: Det är inte svårt att hitta till Vadtorp, massor av skyltar men den ovan är sötast av alla!


Är helt kär i min nya stickade sjal från Vila. Kommer att leva i den hela hösten, de fina kläderna är nog det enda positiva med hösten. Eller, i och för sig är det redan Oktober. Min månad, jag fyller äntligen 19 år den 22/10, sent omsider.


Påväg till Charlotte och Simons lägenhet tidigare i veckan gick jag över bron vid kraftverket bredvid Silvanum. Oerhört fin vy där solen speglades i dammen, och jag fångades på kameran likt jesus eller en ängel. Så kan det gå.


I tisdags så blev det då tillslut dags för lite jobb inför veckans föreläsning på Borgis. I Charlottes och Simons kök, fin fin lägenhet och en mysig tisdagsmiddag. Ibland inser jag inte hur gammal man börjar att bli, majoriteten av vännerna har körkort och flertalet har flyttat hemifrån, dags att känna sig vuxen nu?


I onsdags efter min föreläsning i Uppsala så tog jag, Roshna och Helin bussen till Ångströms för att delta i en diskussion mellan Håkan Juholt och en forskare kring värdeburen tillväxt och utveckling. Mycket intressant! Diskussionen var mycket intressant och det var från ett miljöperspektiv väldigt bra, just att tillväxt i sig som bygger på vår galna konsumtion av varor inte är hållbar och att vi vinner samhällsekonomiskt på att investera i varandra och klimatsmarta lösningar såsom mer dubbelspår, rustning av befintlig tågräls, snabbtåg, upprustning och klimatanpassning av miljonprogrammen etc.


Denna fina affisch satt på Borgis ena ytterdörr såg jag i torsdags efter vår lyckade föreläsning på skolan (var dessutom kul att träffa alla gamla lärare!). Våga se världens möjligheter och anmäl dig till Miljötinget 2011, du kommer inte att ångra dig!


I torsdags så befann sig stora delar av SSU Gävle på Daniel Ankarloos föreläsning på Stadsbibblan om sin bok Välfärdsmyter. Intressant och faktabaserat och mycket politiskt användbart. Väldigt lyckad föreläsning som jag tar med mig länge, köpte även boken, som jag hoppas att jag hinner läsa så snabbt som möjligt. Efteråt gick vi i SSU till Mocca för att fika och diskutera mer. Jag valde en god pesto/mozarella macka med Krav-juice från Saltå Kvarn, lyx och naturligt!


Ätit ute mycket i veckan.. igår så åt jag och Malin middag på Bakfickan (grymt bra ställe!) som har världens godaste pizzor. Kan ju vara bra att poängera att jag drack vatten och inte Colan. Kändes jättebra att ta igen lite tid och hänga med en kär vän, även Denise kom förbi på slutet. Mysig fredag. Idag så åt jag, Malin och Sandra lunch på Mocca, känns skönt att ta igen lite tid med vänner som jag inte sett på ett tag, känns som att jag mest bara pluggat och pluggat.


Krav-Müsli, med massor av frukt. Förgyll din frukost med detta nyttiga gottis.

/Linnéa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0