PLAN & Stockholm

Har även denna vecka försökt mig på att blogga via mobilen tusen miljoners gånger, men det vill sig inte! Det gick grymt bra en gång och sedan dess är det stopp. Det verkar vara något som drabbat flera, enligt blogg.se forumet i varje fall? Jag som tyckte det här med mobilbloggningen var så fantastiskt bra, när man ständigt är på språng till Uppsala, möten, jobb och andra aktiviteter. Hoppas att det löser sig, skulle göra bloggen ännu skojigare och lite mer uppdaterad!

Min vecka har varit en av de galet stressigaste någonsin, lätt topp tio!
I torsdags så var ju vi, precis som Charlotte skrivit om nedan i Stockholm och Fryshuset, där vi föreläste för Plan Sverige om Life as Eco. Det var för att kickstarta deras kampanj om just klimat och barns rättigheter, läs nedan och gilla, gilla, gilla. Det var i alla fall jättefint ordnat och peppande och inte minst inspirerande att få prata med och inför så engagerade människor. Det var via min fina vän Maria som jobbar på Plan och är nyinflyttad i Stockholm som vi blev kontaktade angående just denna föreläsning! Hon var en av de som var med och ordnade kvällen och när jag ändå var på plats i huvudstaden passade jag på att stanna över natten till fredag eftermiddag för att hinna umgås lite mer. Charlotte var tyvärr tvungen att åka hem pga jobb, men jag stannade som sagt kvar och vi åkte efter mingelkvällen på Fryshuset upp till Hotell Radisson Blu's Skybar med utsikt över hela Stockholm och tog en drink! Sedan så köpte vi med oss lite gott och hängde hos Maria hela kvällen. På fredagen blev det en välbehövlig sovmorgon innan jag gav mig ut och strosade runt på Söder, såg The Moniker, massvis med Hipsters och kikade i alla second hand butiker där. Hittade lite smått och gott på Stockholms Stadmission också, innan det var dags att ta tåget hem, trött och nöjd!

Känner verkligen att jag behövde resan till Stockholm som ett andrum efter senaste tiden som mest varit sjukt stressig, och inte blir det ju direkt bättre heller resten av oktober. Tidigare i veckan så besökte SSU Arbetarbladet, jag hade möte ang. ny SSU lokal, Seminarium och föreläsningar i Uppsala, gruppmöte inför min första Barn- och ungdomsnämnd, själva nämndssammanträdet och panik PM skrivande, vilket jag hann klart med i sista sekunden och fick typ en hjärtattack på kuppen..

Idag, fina fantastiska lördag så har SSU hyrt Fjärrans relaxavdelning där vi snackat värvning och annat kul, och inte minst bubblat och bastat! Också det helt underbart efter all stress senaste tiden. Avslutade dagen med lite käk på Wayne´s innan jag kom hem och drack kryddigt KRAV-thé. Det är min vecka KORTA versionen. Avslutar med lite bilder från veckan!


Visar ännu en gång hur min skola ser ut.. utvändigt och invändigt, känner mig tacksam för att få möjligheten att studera i så fina och anrika lokaler!


Börjar ni pendla, så var beredd på att offra lite skönhetssömn, och få vackra mörka ringar under ögonen! Så här ser jag ut varje gång jag tar 06:30 eller 07:49 tåget!


Fina skyltar, sådana har man i barn-och ungdomsnämnden och jag var peppad inför det första sammanträdet. Ännu roligare att en av mina allra bästa vänner, Elin, också sitter i nämnden, fast som ordinarie!


Sjukt god libanesisk mat på Plan Sveriges mingelkväll för klimat och barns rättigheter i torsdags, borde äta libanesiskt oftare!


En drink med en fin vän och en fin utsikt över Stockholm. Välbehövligt med lite vänner-tid, tid att andas ut, tid med Maria, som det var alltför längesen jag träffade!


Detta har jag snaskat på sedan i torsdags, vi fick så fina tack-gåvor för att vi deltog och föreläste för Plan Sverige. Tack! Det bästa är ju att det är Krav-märkt också!

Usch så kallt det var ute idag, eller nuförtiden.. då är det ju grymt med thé. Mitt Thé drickande går förövrigt mycket bra! Idag testade jag ett nytt thé, som var väldigt kryddigt och dessutom Krav-märkt. Viktigt!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0