Flyttat hemifrån!

Nu är jag back on track igen, har ju flyttat i helgen och nu är internet på plats så nu ska jag ta upp bloggandet igen! Vi fick nycklarna i torsdags men eftersom det fanns en del rust att göra så passade vi på att göra det tors-fre eftersom flyttlasset inte skulle gå förän lördag. Jag åkte och hämtade nycklarna hos gavelgårdarna (vuxenpoäng) vid åtta när de öppnade och åkte sedan hit och började med målning av tak osv. Älskling och våra föräldrar jobbade så de kom när de hade slutat på eftermiddagen. Istället hjälpte min kära Sara till under dagen (tack ännu en gång).
På fredagkväll stod allt klart, nymålat i både hall och vardagsrum plus att Simon satt upp en fondtapet i tv-rummet, duktigt! Det blev verkligen hur bra som helst!
På lördag morgon gick som sagt flyttlasset, vi började med att hämta Simons grejjer hos honom och sedan de hos mig. Det blev två stora lass med släpvgang och skåpbil! Flytten gick väldigt smidigt, vi var ett bra gäng, jag, pappa, malin, Fredrik och Simons föräldrar. Mamma jobbade oturligt nog men kom efter det. Så vi blev klar i bra tid och då var det bara att börja fixa här hemma!

Jag stormtrivs verkligen! Supermysig lägenhet med bästa killen, kan inte bli bättre! Tack ännu en gång alla som hjälpte till med flytten, Simons föräldrar, mina föräldrar, Malin och Fredrik, Sara och Mormor! Ni är guldvärda. Jag och Simon kommer att ha en "tack/inflyttningsmiddag" för våra familjer sen. Vi fick en superstor älgstek av pappa som vi ska bjuda på då, miljövänligt och bra!
Bjuder på lite bilder från dagarna!
Bra val!
Sara hjälpte mig att måla om hallen.
Pizza på kvällskvisten framför vår nytapetserade fondvägg!
Uppskattad korvpaus!
Jag och Simon firade in flytten på söndagskväll med lite vin och whisky! Woop woop!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0