Kärleksmums

Den här helgen var verkligen välbehövlig, inte nog med att jag varit trött efter första veckans jobb efter sjukskrivning, jag och Simon har ju gått om varandra varje dag! Tur nog slutade vi samma tid i fredags. Så då hade vi en riktig myskväll här hemma. Vi kollade på "Super size me" eftersom Simon inte hade sett den och det är en film som jag tycker alla borde titta på. Den handlar om skräpmat och hur den påverkar oss. Morgan Spurlock som ligger bakom filmen gör ett test på sig själv, att endast äta McDonald´s i 30 dagar, till frukost, lunch och middag. Innan han börjar gör han ett medicinskt test vilket visar att han är frisk som en lärka. Efter McDiet har han nästan lika dåliga värden som en alkis, hans lever har tagit sådan stryk av all fet mat och socker, han har gått upp flera kilon, mår sämre psykiskt och sexlivet svajjar. Läkarna som han samarbetar med blir mycket förvånade att kroppen kunde ta sådan stryk på så kort tid. Jag är inte det minsta förvånad, jag menar vad innehåller egentligen maten?! Verkligen ett supertips att kika på filmen!!

Igår gick vi upp i tid, slängde i oss lite frukost och åkte iväg till Ikea för att köpa lite grejjer till lägenheten. Men som vanligt kommer man alltid hem med allt förutom det man skulle ha? Har tjatat om att vi måste köpa en tvättkorg nu ända sedan vi flyttade hit men vi kommer alltid hem utan en (kanske är jag lite kräsen också?) Blev en sväng till Mio och Owes också, åh det är så kul att inreda! Dock får jag ju dåligt samvete för miljön när jag köper en massa nya grejjer, så jag klickade in på Ikeas hemsida för att se hur de miljökompenserar. Och till min glädje gör det faktiskt en hel del för moder jord! Den inledande texten lyder :

"IKEA:s vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna. Detta innebär bland annat att göra vad vi kan för att skapa en värld där vi tar hand om miljön, jordens resurser och varandra på ett bättre sätt. Vi vet att denna ständiga förbättring är ett oändligt jobb, och att vi ibland är en del av problemet. Men vi arbetar hårt för att även bli en del av lösningen" Läs mer på:
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/the_ikea_story/people_and_the_environment/index.html?icid=se%3Eic%3Efooter%3Eom_manniskor-miljo
När vi kom hem blev det städning och att sätta upp de nya sakerna. Sedan kom några killkompisar till Simon och jag begav mig hem till Karolina för lite mys. Hon flyttade hemifrån samma dag som mig så såg hennes lägenhet för första gången igår. Den är verkligen superfin!
Idag blir det inflyttnings/tack för hjälpen vid flytten-middag för våra föräldrar samt Malin och Fredrik. Älgkött står på menyn, mums! Ska bli riktigt trevligt, första stora middagen här hemma!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0