Klimatsmart mat

God morgon alla bloggisar!
Regnet fullkommligt öser ner idag! Tycker att det regnar var och varannan dag nu? Det är väl kanske det typiska höstvädret! Det börjar bli kallt nu, vi satt på värmen här hemma igår. Annars är det iiiskallt på golven när man vaknar, buurrr..
Nu när jag inte bor hemma längre och måste tillaga och köpa min egen mat kan jag påverka mer hur jag vill att inköpen ska se ut. Säsongsanpassad mat är mitt bästa tips! Nu när det blir höst och det ska skördas blir det billigt med exempelvis rotfrukter och äpplen. Så passa på! Igår åt vi en riktig klimatmiddag! Stekt potatis från Valbo, Korv från Diléns i Valbo och stekt ägg från lokala frigående höns. Svårare än så behöver det inte vara!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0