Låt telefonkatalogen dö!

Fick hem telefonkatalogen igår, den första tanken som slog mig var "shit va mycket papper det måste gå åt att trycka upp alla dessa gula kataloger". Ska jag vara ärlig så tycker jag att telefonkataloger är lite ur tiden. Med en smartphone eller dator lättillgänglig söker man fram nummren på bara några sekunder och kan på samma gång få fram kartor och annan viktig information. Jag har inget minne av att jag någonsin använt en telefonkattalog, eller jo ett svagt minne när jag gick i mellanstadiet och skulle leta praoplats och behövde lite inspiration, och något annat suddigt minne då mamma bad mig att ta fram den. Jag tycker att vi kan låta den gå i graven!
Jag förstår att exempelvis gammla människor som kanske inte förstår sig på de nya sökmotorerna eller folk som inte har internet eller en smartphone vill ha en telefonkatalog. Men kan man inte lösa det på något annat sätt? Måste dom skicka hem dem till alla? Kan man inte få hem ett(!) papper där man kan fylla i om man vill ha den och skicka in, så skickar de hem en katalog. På så sätt minskar vi pappersförbrukningen och miljön får vara i fred!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0