LONDON

Hade en helt fantastisk helg i London! Shit vilken stad, helt underbar! Rekommenderar starkt att åka dit! Jag tycker att det är en skön stad att vara i, det är inte samma stress som i exempelvis Stockholm. Och människorna är underbara, alla är så öppna och hjälpsamma!
Det var som sagt jag och min vän Elina som åkte. Vi åkte med Ryanair från Västerås flygplats. Så vi började morgonen med att sätta oss på ett tåg till Västerås. Vi fick sms-biljett i mobilen vilket verkligen är ett smart miljöalternativ! Inga biljetter= inget papper= snällt mot naturen eftersom man slipper hugga ner massa skog! Efter en hel dags resande och väntande anlände vi till London vid fem sen var det bara att ta sig till hotellet. Vi bodde på ett litet hotell utanför London i Earls Court. Vi packade upp, fräschade till oss och sen gick vi ut och åt på en libanesisk resturang, väligt gott! Efter det blev det lite vin och sen ut i Londons nattliv. Var hur roligt som helst! Går inte att jämföra med lilla Gävles krogar..
Vi gick upp rätt tidigt på lördagmorgon och begav oss direkt in till stan för shopping och lite sevärdigheter.
På lördagskvällen var vi och åt på en italiensk pasta/pizza resturang, hur gott som helst! Men efter en hel dags shopping var vi så trötta i både kroppen och knoppen så vi lade oss i tid för att orka upp på söndagen för ännu en shoppingdag! Vi började söndagsmorgonen med att åka till Kings cross station st.Pancras där de spelade in Harry Potter filmerna när de åker med tåget till Hogwarts.
Bild på mig när jag "springer in i väggen" till plattform 9 3/4.
På kvällen åkte vi till Big ben och London eye. Vi bestämde oss för att åka London eye trots att vi båda är höjdrädda. Innan vi fick gå in så forslade de in oss i en biosalong och vi fick 4D(!) glasögon. Vi fick titta på en film om London eye. Jag skojjar inte om jag säger att det är bland de coolaste filmupplevelserna jag varit med om! 4D! När det snöade i filmen kom det ut snö i salongen, när små barn blåste såpbubblor fylldes salongen av såpbubblor. Så grymt! Efter filmen var det dags att åka London eye, vilket också var en helt fantastisk upplevelse. Så fint på kvällen också!
Efter det var det bara att åka hem och hoppa i säng för att kliva upp tidigt och åka hem till Sverige igen. Hade en grym helg! En satd som måste besökas, dit ska jag tillbaka! Men det var skönt att komma hem igen också, att få träffa Simon! Det är sjukt hur mycket man kan sakna någon!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0