En dyrgrip, en tenta, en väldigt stressig vecka


Fantastisk dyrgrip jag köpte idag i en vintage-butik, så nöjd! +Klimatsmart shopping!

Mer än en vecka sedan jag bloggade nu, inte bra. Men det har sina förklaringar i stora internet problem här hemma och förra veckan blev en riktig plugg-vecka då jag hade tenta i Politisk teori i fredags, jag hann även ha ett PM seminarium, SSU- aktiviteter och jobb under vardagarna. Fredag-söndag så ordnade SSU Gävleborg kurs på vår kursgård Vadtorp och jag var en av de som var med och höll kursen och hade bland annat ett pass om feminism. Igår hann jag vara hemma 2 timmar innan jag åter igen åkte iväg för att gå på bio med SSU, sedan var det bara att hoppa i säng igår kväll för att stiga upp fem idag , ta tåget och påbörja en ny del i kursen, Medborgare och samhälle. Dagens föreläsning var jätte intressant med fokus på demokrati, demokratibegrepp osv. Föreläsaren hade länge arbetat för SIDA utomlands och var även forskare, vilket i princip alla våra lärare är.

Att säga att jag är trött, det skulle vara en underdrift. Men det som lyste upp min dag idag var den dyrgrip jag hittade på Vintage och second hand butiken Ruth &Raols i Uppsala. Jag fick en Uppenbarelse när jag såg vintage skärpet ovan ligga på disken, väldigt svår att få tag på, äkta Moschino + vintage och bara väldigt stilig! Då både lön och studiebidrag nyligen kom in på kontot kände jag att jag kunde unna mig den. Kollade senare in på Ebay vad man fick ge för ett Moschino skärp (vanligt med svart!) och det var inte ovanligt att man fick ge minst  ca 1500 kronor, då jag gav en tredjedel av det så känner jag mig mycket nöjd med min investering som inte sliter på klimatet det minsta!

Imorgon så ska jag äntligen hem till Charlotte och se hennes och Simons lägenhet för första gången, planera inför Miljötinget och annat vi ska ta oss för med Life as Eco och så vill jag veta hur Charlotte hade det i London, såklart. Helt enkelt planera och ta igen lite tid!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0