Första skolveckan avklarad



Från dagens "Bondens egen marknad"

Efter en kaosartad vecka så känns det skönt med lugna kvällar. Det har blivit fyra dagars pendling, 3 föreläsningar och ett seminarium som jag fick tokplugga till. Förhoppningsvis kommer jag kunna ha mer framförhållning inför nästa vecka. Jag vet inte vad jag tycker om pendlingen hitills, det är skönt att kunna använda tid på tåget för att plugga. Jag har dessutom hittat ett väldigt prisvärt reskort, 20-resors kort som kostar 285 kronor och gäller upp till 19 år. Sedan blir det dyrt.. Men samtidigt så är jag lite avundsjuk på de som flyttat till Uppsala och mer kan ta del av alla nöjen där, ta del av hela "studentlivet". Som desssutom kan utnyttja när föreläsningarna börjar sent och ta sovmorgon, när föreläsningarna börjar vid åtta-tiden så måste jag dessutom ta tåget 06:30 och jag är verkligen ingen morgonmänniska. Annars så har jag haft styrelsemöte med SSU Gävle i början av veckan, jobbat idag och jag ska även jobba imorgon. Känner mig driftig!

Förövrigt så var det ju Bondens egen marknad på Rådhustorget idag, hoppas att ni hittade dit! Min mamma handlade både bröd, fikabröd och tomater. Jag tycker verkligen om konceptet med Bondenära, att vi konsumerar sånt vi vet innehåller naturliga ingredienser och att vi vet vart saker och ting har producerats. Det är något sjukt över matproduktionen idag, där det inte är självklart att djuren behandlas humant eller att vi vet vart maten är producerad, hur långt det har fraktats. Handla närproducerat, fördelarna är helt enkelt väldigt många!

Hoppas alla har en härlig helg!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0