Vardagstips!

Nu när jag har flyttat hemifrån blir det till att laga mat varje dag. Men det gör inget, tvärtom jag tycker faktiskt att det är rätt kul att koka ihop sin egen middag! Jag har ett litet tips! Skriv en matlista för varje vecka. På så sätt blir det lättare när man ska handla, då vet man exakt vad man behöver och köper då inte hem en massa onödiga livsmedel. Man spar både pengar i plånboken och på miljöns resurser.
Det sägs att man slänger en fjärdedel av maten man köper hem, det kan jag tänka mig stämmer. Man handlar så mycket onödigt som bara ligger hemma och skräpar i skafferiet, tills små gröna och vita prickar börjar göra sig sedda och deras öde slutar i komposten som mögliga illaluktande sopor. Då är det mycket bättre att bara köpa hem det man behöver!
Det är också enklare när man är två, då vet man alltid vad man ska göra för mat om den andre är på jobbet till exempel. Så dagens mijlötips, skriv en matlista för veckan!
Fundersam kille i affären!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0